FINALISSIMA UNA CANZONE PER SOGNARE 2019 2020

FINALISSIMA UNA CANZONE PER SOGNARE 2019 2020
I VINCITORI: CANTANTI E MISS CON L'DEATORE

UNA CANZONE PER SOGNARE

UNA CANZONE PER SOGNARE
FINALISSIMA 2017 IL PODIO PER CATEGORIA

UNA CANZONE PER SOGNARE 2017

UNA CANZONE PER SOGNARE 2017
SIAMO TUTTI VINCITORI

UNA CANZONE PER SOGNARE 2018

UNA CANZONE PER SOGNARE 2018
TUTTI I PARTECIPANTI DELLA FINALISSIMA 2018

UNA CANZONE PER SOGNARE

UNA CANZONE PER SOGNARE
FINALISSIMA 2016 - IL PODIO

Shiela Palmas In Cittadella di Alessandria

Shiela Palmas in Cittadella

UNA CANZONE PER SOGNARE EDIZIONE 2014

REGOLAMENTO GENERALE DI PARTECIPAZIONE ALLA 8^ EDIZIONE DELLA MANIFESTAZIONE CANORA DENOMINATA: “UNA CANZONE PER SOGNARE”



Premessa

 

 L’ Associazione Culturale di Musica & Spettacolo “Four Seasons”, nata per la realizzazione di manifestazioni ed eventi, è lieta di presentare il concorso canoro “Una Canzone per Sognare”, ideato da Mario Mossuto, allo scopo di scoprire e promuovere voci e volti nuovi nell’ambito della musica leggera. Collaborano Telecity 1, con il patrocinio della Regione Piemonte e della Città di Alessandria.

Dopo il grande successo delle prime sette edizioni, si è deciso di continuare la strada in tal direzione, aggiungendo novità ed innovazioni per questa ottava del 2021-2022.

 

Con il nuovo regolamento, ogni vincitore di tappa, accederà direttamente alla finalissima di “Una Canzone per Sognare”, previa partecipazione (almeno una volta come ospite quale vincitore di tappa e presiedere in giuria le finali di ripescaggio. Tutti i secondi, terzi classificati e il premio DMLD, accederanno alle finali di ripescaggio con tre attestati; con 5 attestati e almeno 3 podi, si accede alla finalissima. I concorrenti che conquistano nell'arco della manifestazione cinque attestati senza podio, avranno diritto all'accesso nelle finali di ripescaggio.

 

Nelle tappe di selezione, sarà premiato solamente il primo classificato con il trofeo.  e naturalmente, gli attestati per i secondi e terzi classificati. Premi saltuari saranno concordati in ogni singola tappa. La finalissima è in programma il 30 Luglio 2022 al “Village” di San Salvatore (AL). Modifiche ed aggiornamenti, che potranno crearsi, saranno comunicati successivamente.

Nel computo finale della classifica alla finale ripescaggi, a parità di voti, sarà data prerogativa a chi ha ottenuto più piazzamenti nel corso della manifestazione.

 In caso di parità, dopo lo spoglio dei voti, si ricorrerà allo spareggio fra due o più concorrenti, assegnando l’ordine di: 1°posto, 2°posto, 3°posto, ecc.

Naturalmente i secondi, i terzi classificati possono riproporsi nelle tappe successive.

La presente premessa si intende parte integrante del regolamento che viene redatto nel pieno rispetto degli articoli dello Statuto del Comitato al quale espressamente si rimanda.

 

 Articolo 1 – PREMI

 

·        I titoli finali assegnati sono quattro: Baby, giovani proposte, big e over 36.

·        Il primo classificato della Big e categoria OVER, si aggiudicheranno un video clip messo in palio dall’Associazione Culturale “Four Seasons”  e Oliver Buzz.

 

PREMI DMLD SERVICE - 2021-2022

 

NOME PREMIO: Premio DMLD

SCOPO: Lo scopo del premio è identificare tra i cantanti in gara i più meritevoli e selezionare un gruppo che avrà accesso ad un corso di Sound Engineering. Inoltre si ricercherà il talento del più meritevole a cui verrà assegnato un premio finale.

REGOLAMENTO GENERALE: Nell’ambito della manifestazione Una Canzone per Sognare edizione 2021-2022, DMLD assegnerà i seguenti premi:

 

PREMIO DI TAPPA

Ad ogni tappa verrà selezionato un partecipante in gara o vincitore di tappa (Una Canzone per Sognare) a cui sarà assegnato il premio di tappa DMLD. Il premio permetterà al vincitore di accedere corso finale.

 

Categorie: Big, Over

Premio Tappa: Targa 

Valore Totale: € 600,00 (massimo 12 partecipanti)

 

 

PREMIO FINALE

In occasione della finalissima DMLD metterà in palio una produzione in collaborazione con l’artista LeylaD.

 

 

Premio Finale:

·        Stesura musicale e parole a cura di LeylaD

·        Produzione

·        Recording & Mastering, in duo con LeylaD, presso studio qualificato

·        Pubblicazione su principali piattaforme digitali

Valore Totale: € 1.500,00

 

 

REGOLAMENTO:

Tutti i partecipanti al concorso verranno valutati di tappa in tappa da DMLD. È necessario la partecipazione ad almeno 4 tappe, anche non consecutive, nell’edizione 2021-2022, al fine di permettere una valutazione basata su un campione di esibizioni.

Il regolamento del seguente premio è subornato al regolamento generale del concorso.

  

LISTA DIGITAL PARTNERS :

 

Apple Music

Apple’s subscription streaming service is the largest interactive music library in the world. For the monthly fee of $9.99, Apple Music subscribers can access the songs of their favorite artists (ad-free) and listen to great curated playlists on Beats 1, a 24/7 global radio station. Through Apple Connect, every artist can communicate directly with their fans on Apple Music, upload demos, music videos, backstage photos, and more. Note: Apple Music is a companion service to iTunes, and customers can still download your tracks through the iTunes Store.

iTunes™

iTunes™ is the premier destination for digital downloads. They offer high quality DRM-free MP3s and command over 80% of the download marketplace revenue. Once your music has been finalized and approved for distribution, we’ll deliver it to iTunes™ within a few days! That delivery includes all iTunes™ stores worldwide. If you’ve opted to distribute your music to streaming services, we’ll also deliver your tracks to Apple Music, the interactive music streaming companion to iTunes.

Spotify

Spotify is the dominant player in the music streaming business. Customers worldwide can access their favorite artists using a free ad-supported version or by paying a monthly fee for Spotify's premium option.

Amazon

Seattle-based Amazon is the world’s largest online retailer. Their MP3 store sells DRM-free downloads to the largest audience anywhere. They also offer streaming music to Amazon Prime customers.

Pandora

Pandora is driven by a single purpose: unleashing the infinite power of music by connecting artists and fans, whether through earbuds, car speakers, live on stage or anywhere fans want to experience it. Pandora's team of highly trained musicologists analyze hundreds of attributes for each recording which powers the proprietary Music Genome Project®, delivering billions of hours of personalized music tailored to the tastes of each music listener, full of discovery, making artist/fan connections at unprecedented scale. Founded by musicians, Pandora empowers artists with valuable data and tools to help grow their careers and connect with their fans.

 

 

YouTube

YouTube is already the world’s most popular music platform, with a rich catalog of studio tracks, live recordings, cover songs, and more. With YouTube Music, listeners can access high-quality Art Tracks of your music (delivered by CD Baby), as well as videos you’ve uploaded to your own channel and any videos your fans have created using your music. For YouTube Premium and YouTube Music Premium subscribers, this content is accessible ad-free and can be played while offline. For all other YouTube Music users, videos and music tracks are ad-supported. As an artist, CD Baby’s partnership with YouTube Music does NOT prevent you from uploading the same songs to your own YouTube channel. We’re simply making sure that YouTube Music users can hear your whole catalog of music in high-quality audio.

TikTok

TikTok is the leading destination for short-form mobile video. Let your fans create and share fun viral videos using your music. When TikTok users lip-sync or dance along to your track, or play your song in the background of some hilarious, personal, or creative moment they've captured, your music will reach more listeners.

Resso

Resso is a music streaming app designed for the next generation of music enthusiasts. Leveraging a powerful recommendation algorithm and innovative product features, Resso hopes to become the most influential platform for music discovery and artist promotion.

Deezer

Based in France, Deezer is a prominent streaming service that boasts 20 million users and registers 6 million unique visitors per month. Partnerships with mobile heavyweight Orange and Cricket Wireless have further extended Deezer's reach into international markets.

Shazam

Shazam is a hugely popular music discovery app available on smartphones. Music fans can use Shazam to identify the ‘title and artist’ of a song by putting their phone near the sound source while a song is being played. When you distribute your music with CD Baby, your music will be added to the Shazam database--making it easy for music fans to discover and buy your music using Shazam.

TIDAL

TIDAL is an artist-owned music streaming service, offering subscribers access to a catalog of high-fidelity, lossless audio, boasting as many as 25 million tracks and 75,000 HD quality music videos. TIDAL also features expert editorial from experienced music journalists.

 

KKBox

KKBox is Asia's leading music streaming service. With the support from more than 500 international major and local independent music labels, KKBox features 40 million legal tracks, including the most comprehensive Asia-Pop music library, and is currently available in Taiwan, Hong Kong, Japan, Singapore and Malaysia with over 10 million users.

LINE MUSIC

LINE MUSIC is a music streaming service with an expansive collection of music available for unlimited play and sharing with friends on LINE.

Napster

Napster is the power to play the music you love anytime, anywhere. Stream million songs and dive into the Listener Network to connect with music fans from around the globe. Download your favorite songs, albums and playlists for offline access so you never miss beat. It’s time to meet your new music collection!

Saavn

Saavn is the leading streaming music provider in India, offering the largest selection of Bollywood, devotional, and regional Indian content, along with a catalog of over 25 million English and international tracks. Saavn’s award-winning apps provide both paid subscription and ad-supported options.

AWA

AWA, the Japan-based subscription-style music streaming service, is known for its unique and cutting-edge music recommendation engine. The in-house developed engine provides users with new suggested music, tailored to their taste and preferred music styles. Currently, AWA users have unlimited access to an enormous catalogue of music and ready-made playlists with the touch of a button. In addition, AWA users can create and curate their own playlists to share, making the streaming music service a music based social networking service.

Claro música

ClaroMúsica allows users to stream songs both online and off, and also features an a la carte download option. This digital music service, available in 16 countries as part of America Móvil Group, offers weekly or monthly subscription plans for both streaming and download.

Kuack

Kuack is a streaming music app for subscription, multiplatform and multilabel which has 2 types of service with different prices, Premium and Top Chart. The Premium service allows the user to unlimited music streaming, conditional downloads, create playlists, share on social networks,etc. The Top Chart service has a top 40 and the user can select up to 5 playlists from a list of curated playlist and then can rotate them every 7 days, this service also allows conditional downloads but of the complete playlist not just tracks.

A

Anghami

Anghami is the leading music streaming platform in the Middle East and North Africa (MENA), amassing more than 30 million users, including 7 million monthly active users. With your music available at Anghami, fans are able to play and discover your music as a free ad-supported user or as a subscriber with various premium features (tethered download, no-ads, lyrics…).

iHeartRadio

iHeartRadio offers access to over 750+ radio stations nationwide as well as a DMCA-compliant personalized radio feature. You will be paid for plays on iHeartRadio through SoundExchange and not CD Baby.

Medianet

MediaNet is one of the biggest providers of digital music, calling upon a heavy-hitting list of distribution retailers. With domestic & international outlets, MediaNet places your music into a global marketplace.

S

Slacker

Slacker gives listeners access to the world's best music and entertainment wherever they are. Slacker can be listened to for free on any device. Users can subscribe and enjoy a commercial-free experience with deep customization, offline listening, and on-demand access to millions of songs and albums.

24-7

24-7 Entertainment, Europe's leading B2B technology provider specializing in online and mobile distribution of digital entertainment, powers major retailers including Play.com, Media Markt, Saturn, TDC PLAY, ExLibris and many more. CD Baby artists receive vast international exposure once delivered to 24-7's digital distribution network.

7digital

Established in 2004, 7digital is a leading digital media delivery company based in London and operating globally. They have exceptional relationships within the music industry and have a fully licensed catalogue of over 11 million tracks in MP3 format, giving 7digital one of the broadest MP3 reaches in the world.

Y

Yandex.Music

Powered by the largest search engine in Russia, Yandex.Music allows users to discover and listen to songs and entire albums from both Russian and foreign artists. Yandex.Music users can create their own playlists and recommend tracks to other users. With 3.5 million licensed recordings, Yandex.Music offers a wide range of genres and styles.

I

InProdicon

InProdicon is a white label provider of digital music services for the worldwide market. Founded in 2003, InProdicon was amongst the first to launch music download services in Europe. Having recently upgraded its platform and revamped its services, InProdicon is now in the process of launching a number of subscription services with partners around the Globe.

K

Kdigital

Kdigital acts as a content provider to a wide range of telecom-based music services throughout Asia, providing services spanning digital sync and streaming activities to their outlets. Over 120 platforms throughout Asia and Middle East participate in Kdigital's distribution. CD Baby acts as a doorway to this distribution outlet.

United Media Agency

United Media Agency (UMA) provides a music service to customers directly and on a B2B basis with the Mail.ru group. Mail.ru owns and operates Mail.ru (https://mail.ru), one of largest email providers in Russia / the Commonwealth of Independent States and the two largest social media networks in Russia/the CIS; VKontakte (VK) (https://vk.com), Odnoklassniki (OK) (https://ok.ru). So your music will be monetized on these social networks with the potential to reach more than 150 million users. Additionally, UMA is also making content available on BOOM, a mobile music app for the social network users of Mail.Ru Group.

 

NetEase Cloud Music

NetEase Cloud Music is the fastest growing music service in China with more than 600 million registered users. With more than 50% of all music listened to on the service being international music, it provides an ideal platform for international labels and artists to showcase and monetize their music to a relevant audience. With an in-built social network, NetEase Fan Connect, it is the most social music service, providing artists a platform to engage directly with their fans.

Qobuz

Qobuz is a music streaming and download service dedicated to all music lovers. Specifically, Qobuz offers streaming and download subscriptions at CD and Hi-Res Audio quality, a great variety of genres and exclusive editorial content. Qobuz is partnered with some of the biggest Hi-Fi brands such as Sony, Chromecast, DTS Play-Fi, Sonos, Yamaha and Devialet.

Tencent

Tencent Music Entertainment Group ("TME") is the leading online music entertainment platform in China. They offer online music and music-centric social entertainment services with the four famous music mobile apps in China - QQ Music, Kugou Music, Kuwo Music and WeSing – to over 800 million highly diverse and engaged users.

Boomplay

Boomplay's vision is to build the largest and most reliable digital music ecosystem for artists and content creators in Africa. Boomplay is currently the biggest and fastest growing music app in Africa with a catalogue of over 9 million songs and videos which is still growing day by day.

Hungama

Hungama Music is one of the leading music streaming apps in India. Since its launch, Hungama Music has been instrumental in shaping music consumption habits in one of the largest marketplaces in the world. The service has also focused on crafting an enriching experience for music lovers globally. Its multi-genre and freemium library of more than 10 million songs and music videos entertains listeners in 20+ Indian and international languages. This is in addition to its impressive library of original content, online radio channels, and curated playlists.

 

 

 

 

 

 

 

Il vincitore prenderà parte ad una prima intervista su alcune delle più importanti radio e ad una seconda, televisiva, in diretta su Telecity 1, con la messa in onda del proprio video clip della tappa finale. Il premio è esteso a tutte le categorie in gara.

 

·        Per tutti gli altri partecipanti alla serata finale verranno assegnati dei premi e degli attestati di partecipazione.

·        Altri premi importanti, che man mano sopraggiungeranno nell’arco della manifestazione, saranno descritti nel regolamento generale di partecipazione.

·        Per quanto riguarda il concorso Una Miss per Sognare, queste le categorie attualmente in concorso:

·        Categoria Teenager da anni 14 a 16

·        Categoria Miss da anni 17 a 35

·        Categoria Mister da anni 17 a 35.

 

Sono già stati inseriti tre premi offerti dall’Impresa di Pulizia Laurora:

·        Categoria Miss Teenager – 1^Giornata Benessere

·        Categoria Miss – Weekend per 2 persone

·        Categoria Mister – Una cena per 2 persone.

 

Oltre alle fasce già descritte, ci sarà:

 una fascia di Miss Bellezza in Movimento offerta dall’Autoscuola Cammalleri.

 

All’interno del concorso di Una Miss per Sognare ci sarà la selezione di:

 

·        Miss Peperoncino (17 – 35 anni)

·        Mister Peperoncino (17 – 35 anni)

Il premio in denaro per la selezione di Miss e Mister Peperoncino abbinato al concorso di Una Miss per Sognare sarà di 250€ cadauno.

 

La vincitrice finale di Una Miss per Sognare si aggiudicherà anche un book fotografico offerto dall’Associazione “Four Seasons” e Oliver Buzz.

 

 Ulteriori premi che si presenteranno durante il percorso della manifestazione saranno aggiunti al regolamento di partecipazione.

 

 Articolo 2 – COMITATO DIRETTIVO E COLLABORAZIONI

 

      Per l’organizzazione della manifestazione “Una Canzone per Sognare” il Comitato può avvalersi della collaborazione di persone competenti, anche se non appartenenti al medesimo, al fine di realizzarne la migliore riuscita. L’organizzazione si impegna, in occasione delle audizioni e delle gare finali, a mettere a disposizione gli impianti tecnici necessari.

  

Articolo 3 – REQUISITI PER LA PARTECIPAZIONE ALLA MANIFESTAZIONE

 

Sono ammessi alla 8^Edizione Concorso Canoro “Una Canzone per Sognare” cantautori ed interpreti di ambo i sessi e di età superiore ai 16 anni e fino ad un massimo di 40 per la categoria BIG, 41 anni in su per la categoria OVER

, gruppi vocali con composizione di genere musica leggera e pop (per i gruppi i requisiti di età si intendono riferiti all’età media dei componenti).

I minori di anni 18 che vorranno partecipare dovranno essere accompagnati dai genitori o da chi ne fa le veci. Il concorso per i baby e giovani proposte, è compreso dai 5 ai 9 anni (baby) e giovani proposte dai 10 ai 15 anni. Non sono ammessi alla partecipazione del concorso concorrenti che rivestono cariche organizzative similari.

 

Articolo 4 – MODALITÀ DI ISCRIZIONE

 

Per partecipare alla 8^ Edizione del concorso canoro “Una Canzone per Sognare” è necessario richiedere il modulo per l’iscrizione o rivolgersi al seguente numero: 3384457711.

Al momento delle selezioni gli interessati dovranno versare una quota di iscrizione della somma di € 15,00 come copertura per alcune spese dell’organizzazione (la cifra è da intendersi per il singolo componente). La quota vale per ogni singola tappa di selezione, inclusa la finale di ripescaggio; per la finalissima è in fase di elaborazione. L’ingresso è gratuito per i concorrenti già passati alla finalissima in qualità di ospiti per le serate successive.

Per almeno due concorrenti facente parte dello stesso famiglia, la seconda o terza iscrizione, è ridotta del 50%.

Le basi devono essere consegnate almeno 24 ore prima della gara tramite email : mariusm@alice.it

In caso di difficoltà nell’invio telematico, la consegna delle basi avverrà almeno tre ore prima della serata: il concorrente dovrà portare con sé un proprio CD o una chiavetta USB con tre brani, di cui uno in italiano e che sarà riconsegnato alla fine della serata. Non sarà più ammesso, a gara iniziata, la consegna delle basi, previa esclusione dalla gara stessa.

La sostituzione del brano iscritto può avvenire non oltre le 24 ore prima della gara. Non si potrà portare lo stesso brano che copra la durata dell’edizione del concorso ed i brani con cui si concorre nelle varie selezioni devono diversificarsi in almeno tre occasioni.

 

Al fine di dare la definitiva accettazione e ratifica al regolamento, i concorrenti devono sottoscrivere la liberatoria per le riprese video e fotografiche e una per i brani inediti.

 

 Articolo 5 -  MODALITÀ DI SVOLGIMENTO DELL’AUDIZIONE E DELL’ESIBIZIONE

 

I partecipanti delle cover dovranno indicare più brani da eseguire, per evitare più iscrizioni con il medesimo brano. È a discrezione dell’organizzazione far sostituire il brano, tenendo conto della cronologia d’iscrizione.

Tutti i cantanti dovranno cantare dal vivo la canzone presentata che non potrà superare i 5 minuti, con una base di ottima qualità. Anche i gruppi dovranno cantare su basi musicali: non è consentito l’uso di strumenti dal vivo (l’accordo potrà avvenire per ogni singola tappa).

I partecipanti alla finalissima potranno portare un brano edito o uno             inedito.

 

 

È fatto divieto a tutti i partecipanti di riprendere, registrare o fotografare durante le audizioni, le varie tappe e tutte le finali, per motivi di diritti televisivi e fotografici. Inoltre non è ammessa la pubblicazione di video sui social (per motivi di copyright) prima della messa in onda in televisione, previa la esclusione dalla manifestazione stessa.

 

Per tutti i concorrenti già finalisti delle passate edizioni non sarà possibile riproporre i brani con cui hanno già concorso.

I vincitori, per ogni categoria delle passate edizioni, possono iscriversi alla manifestazione saltando il primo anno.

 

 

È fatto divieto a tutti i cantanti la partecipazione a due o più gare canore nella stessa giornata, pena esclusione dalla gara stessa in caso di vittoria. Inoltre per tutti i concorrenti ammessi alle fasi finali, la partecipazione ad altri concorsi deve essere concordata con gli organizzatori.

 

 

 Articolo 6 – SPECIFICAZIONE AI PARTECIPANTI

 

Ciascun concorrente garantisce che la canzone e la relativa esecuzione non violino alcun diritto di terzi, obbligandosi a tenere l’organizzazione sollevata e indenne da qualsiasi responsabilità in proposito. È obbligo ai vincitori di tappe la partecipazione alla fase finale della manifestazione stessa, salvo casi di forte gravità. Inoltre per ingiustificato motivo non si presentino a partecipare alla serata conclusiva del concorso, gli eventuali danni economici derivanti.

Per nessun motivo, tramite i canali web, i concorrenti devono fare apprezzamenti poco corretti nei confronti della giuria scelta dagli organizzatori e di qualche componente stesso dell’organizzazione. In caso di lamentela è necessario fare rimostranza personalmente agli stessi organizzatori, previa esclusione dalla manifestazione stessa.

 

 Articolo 7 – OBBLIGO GREEN PASS PER LOCALI AL CHIUSO

  

Sarà fatto obbligo per l’ingresso nei locali al chiuso, durante la manifestazione, della certificazione verde Covid-19 (Green Pass). L’obbligo è esteso anche durante manifestazioni all’aperto. Il green pass è costituito da un QR Code, che può essere stampato su carta o visualizzato in formato digitale sul proprio smartphone, che deve essere esibito per il controlli alle persone autorizzate. L’unico strumento di verifica del certificato è l’applicazione VerificaC19, completamente gratuita e scaricabile sui dispositivi mobili dall’Apple Store, dal Google Play Store e da Huawei AppGallery, che consente solo di rilevare la validità e l’autenticità del certificato, senza informare quali sono i presupposti sulla base dei quali lo stesso è stato rilasciato. L’app VerificaC19 funzione anche senza connessione Internet. Chi verifica non deve chiedere un documento d’identità.

 

Articolo 8 – DISPOSIZIONI FINALI

 

Per fatti imprevisti e sopravvenuti, l’Organizzazione potrà introdurre modifiche o integrazioni al presente regolamento, a tutela della manifestazione stessa. Inoltre si riserva il potere di escludere il concorrente in qualsiasi momento, in caso di inadempienze agli articoli del presente regolamento.

Ai sensi del D.lgs. n.196/2003, ciascun partecipante fornisce il proprio consenso al trattamento dei propri dati personali per scopi connessi alla manifestazione canora “Una Canzone per Sognare”. In caso di controversie, si dovrà sempre far riferimento a quanto previsto dal presente regolamento, nonché alle disposizioni contenute nelle normative vigenti (codice civile e leggi speciali).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nessun commento:

Posta un commento